Headlines News :
Konsep Blog: Berita atau isu adalah berfokus kepada isu politik semasa yang mencetus persepsi masyarakat dalam menanggani kehidupan harian. Manakala artikel pula pada blog ini berfokus kepada pencetus minda rakyat, yakni penulis mungkin memberikan idea untuk satu santapan minda baik pro atau boleh jadi kontra dengan pemikiran sejagat. Oleh itu artikel tersebut perlu kepada perbahasan minda. Komen anda tidak ditapis akan menjadi forum kepada sesuatu isu dan idea penulisan. Kami tidak terikat dengan mana-mana kefahaman pemikiran oleh itu kami akan siar apa sahaja artikel daripada mana-mana parti, pertubuhan atau individu.

Home » » Penuntut universiti tidak dihalang hadiri mana-mana PAU

Penuntut universiti tidak dihalang hadiri mana-mana PAU

Written By Assistant Editor on Friday 28 September 2018 | September 28, 2018


KUALA LUMPUR – Tiada kes penuntut Universiti Awam (UA) dihalang daripada menghadiri Perhimpunan Agung Umno seperti yang didakwa pihak tertentu.

Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik berkata, kebebasan bersuara mahasiswa institusi pengajian tinggi sentiasa digalakkan dan perkara itu akan terus dijamin selari dengan manifesto PH.

"Sebagai Menteri Pendidikan, saya terbuka kepada penyertaan dan penglibatan mana-mana penuntut yang berminat dalam perhimpunan agung mana-mana parti politik, tidak seperti amalan rejim Barisan Nasional (BN) sebelum ini. Dakwaan itu tidak berasas sama sekali,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau bagaimanapun menegaskan bahawa UA tidak dibenarkan menggunakan kemudahan universiti seperti bas universiti untuk menghadiri AGM parti tersebut.

Hari ini sebuah portal melaporkan mengenai dakwaan penuntut UA diancam biasiswa mereka akan dibatalkan sekiranya menghadiri perhimpunan berkenaan.

Perhimpunan Agung Umno yang berlangsung selama tiga hari bermula hari ini merupakan kali pertama diadakan selepas parti itu menjadi pembangkang berikutan kekalahan pada PRU14. - Bernama


NADIREFORMASI
http://nadireformasi.blogspot.com/

Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Komen Terkini

Berita-berita daripada akhbar utama

Infomation

Perhatian: Sumbangan artikel/bahan boleh dibuat melalui whatsapp/telegram/emel (lihat menu) di atas bahagian FAQ.

Komen berbentuk iklan akan dianggap spam

Notis : Kami telah membuka satu channel dan satu group "MindaRakyat" di Telegram. Anda boleh berborak apa sahaja di sini. Group ini terbuka dan tiada sekatan. Group dan channel ini menerima RSS (suapan berita) daripada blog ini secara berkala. >> Channel < < atau >> Group < <

Pengikut

Facebook

Chit Chat

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2018. Denyut Nadi Reformasi - Diubasuai script daripada template Johny Gantang
© 2018 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda boleh copy mana-mana bahan tanpa perlu memberitahu kami.