Headlines News :
Konsep Blog: Berita atau isu adalah berfokus kepada isu politik semasa yang mencetus persepsi masyarakat dalam menanggani kehidupan harian. Manakala artikel pula pada blog ini berfokus kepada pencetus minda rakyat, yakni penulis mungkin memberikan idea untuk satu santapan minda baik pro atau boleh jadi kontra dengan pemikiran sejagat. Oleh itu artikel tersebut perlu kepada perbahasan minda. Komen anda tidak ditapis akan menjadi forum kepada sesuatu isu dan idea penulisan. Kami tidak terikat dengan mana-mana kefahaman pemikiran oleh itu kami akan siar apa sahaja artikel daripada mana-mana parti, pertubuhan atau individu.

Home » » Tunku Ismail calon empat nama PM

Tunku Ismail calon empat nama PM

Written By Assistant Editor on Wednesday 3 October 2018 | October 03, 2018


JOHOR BAHRU - Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim menamakan empat figura berpotensi menjadi perdana menteri di masa akan datang.

Pendapat dikongsi menerusi laman twitter rasmi beliau itu menamakan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Azmin Ali.

Turut menjadi pilihan Tunku Ismail adalah Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin dan Ahli Parlimen Permatang Pauh, Nurul Izzah Anwar.

Bagaimanapun Tunku Ismail menjelaskan kenyataan itu bukan bersifat bersifat mahu mencampuri hal politik tetapi sekadar pilihan peribadinya sahaja.

“Ini cuma pilihan saya, tidak mencampuri hal politik langsung, jadi jangan ada yang melatah.

“Anda tahu siapa yang saya rasa berpotensi menjadi perdana menteri terbaik satu hari nanti, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Seri Azmin Ali, Khairy Jamaluddin dan Nurul Izzah,” katanya dalam tweet berkenaan.

Tunku Ismail dalam ruangan tweet yang sama juga sempat membalas capaian seorang pengguna twitter lain yang mencalonkan Ahli Parlimen Pontian, Datuk Seri Ahmad Maslan perlu berada dalam senarai itu.

 

Dalam tweet ditulis pengguna dengan nama @_ahmadboii itu menyatakan : Tunku Dato Ahmad Maslan tak orait ka? Kita perlukan jugak perdana menteri yang funny dan pandai masak.

“Dia (Ahmad Maslan) suruh masak dekat rumah saya aja.. haha just joking,” balasnya.
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Komen Terkini

Berita-berita daripada akhbar utama

Infomation

Perhatian: Sumbangan artikel/bahan boleh dibuat melalui whatsapp/telegram/emel (lihat menu) di atas bahagian FAQ.

Komen berbentuk iklan akan dianggap spam

Notis : Kami telah membuka satu channel dan satu group "MindaRakyat" di Telegram. Anda boleh berborak apa sahaja di sini. Group ini terbuka dan tiada sekatan. Group dan channel ini menerima RSS (suapan berita) daripada blog ini secara berkala. >> Channel < < atau >> Group < <

Pengikut

Facebook

Chit Chat

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2018. Denyut Nadi Reformasi - Diubasuai script daripada template Johny Gantang
© 2018 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda boleh copy mana-mana bahan tanpa perlu memberitahu kami.